Back to list All Articles Archives Search RSS Terug naar lijst Alle artikelen Archieven Zoek RSS

Aanhoudend printerleed

Voor de studenten van de School of Business and Economics is de maat vol. Nog steeds kennen de printers volgens hen lange wachttijden, is het papier om de haverklap op of weigeren ze dienst om wat voor reden dan ook. Op 1 februari zou alles opgelost zijn, inmiddels is die deadline verschoven naar 1 april. De studenten hebben één prangende vraag aan het faculteitsbestuur: “Wat als de printers na 1 april nog steeds haperen?”

Eind vorig jaar leek het probleem van de wachttijden opgelost. Boosdoener was de software die de printers aanstuurt, zo ontdekte een medewerker. Dat programma blies bestanden van 1 mb op tot 1000 mb. Bovendien zou Océ, de fabrikant van printers en kopieermachines, in januari een monitorprogramma installeren dat tijdig waarschuwt wanneer het papier of de inkt op raakt.

Dat laatste is om (UM-brede) technische redenen nog niet gebeurd, zegt Ron Soeren, gedetacheerd operational manager van Océ. “De stuurprogramma’s zijn wel vervangen. De situatie is daardoor wel degelijk verbeterd. Ik weet niet waarop de kritiek van de studenten is gebaseerd. Op een gevoel waarschijnlijk, maar goed, er zal een kern van waarheid in zitten. Binnenkort komt er in ieder geval een grote printer bij. Voor het monitorprogramma geldt de deadline van 1 april.”

 

Maurice Timmermans

Categories:Categorieën:

CommentsReacties

There are currently no comments.Er zijn geen reacties.

Post a Comment

Laat een reactie achter

Door een reactie te plaatsen gaat u akkoord met de verwerking van de ingevulde gegevens door Observant.
Voor meer informatie: Privacyverklaring
By responding, you agree to send the entered data to Observant.
For more info: Privacy statement

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)