Back to list All Articles Archives Search RSS Terug naar lijst Alle artikelen Archieven Zoek RSS

Albron past Mensa-eten aan na klachten

Albron past Mensa-eten aan na klachten

Kleinere broodjes met minder beleg, verschillende prijzen voor hetzelfde product en minder lekkere salades. Het is een greep uit de klachten die studenten en medewerkers hebben over het eten in de Mensa.

Woensdag kwam het onderwerp aan bod in de universiteitsraad. Accountmanager Cees Vink van cateringbedrijf Albron had een dag later een goed gesprek met een groep studenten. Een aantal van de klachten lijkt gebaseerd op perceptie. “Om de overgang voor de medewerkers en de gasten zo makkelijk mogelijk te maken hebben we besloten in eerste instantie niets aan de receptuur van het eten en de prijsstelling ervan te veranderen”, zegt Vink. De ‘minder lekkere’ salades zijn dus nog dezelfde als voorheen. Ook verschilde de prijs van hetzelfde product – een flesje water kost bij de rechtenfaculteit bijvoorbeeld 90 cent, terwijl er bij de School of Business and Economics 1,20 euro voor wordt gevraagd – eerder ook al. “Dat verbaasde ons ook, we gaan de prijzen geleidelijk gelijk trekken.”

Wat betreft de andere klachten worden er maatregelen genomen. “We gaan de panini weer zelf maken”, zegt Vink. “Bij wijze van pilot hebben we ze een tijdje ingekocht. Die broodjes waren inderdaad kleiner en met minder beleg. We hadden zelf al besloten dat het geen succes was.” Ook wordt naar de receptuur van de soepen gekeken. De salades komen in porceleinen schalen op ijsschilfers te liggen in plaats van in diepe bakken. “Daarvoor moeten wel eerst de crushed ice-machines worden geïnstalleerd en de apparatuur aangepast zodat het water kan weglopen. Dat gaat in de komende maanden gebeuren.”

De muffins, die als droger werden ervaren, zijn weer vervangen door het oude product. “We hadden afspraken met een lokale bakker die de muffins vers voor ons maakte. Mensen vonden die muffins te droog, nu leveren we weer de oude. Dat zijn diepvriesproducten, die zijn vetter.”

Jo Stevens, voorzitter van de Studentenraad Psychologie en één van de studenten met wie Albron gesproken heeft, is hoopvol gestemd. “Het was een positief gesprek, ze hadden een luisterend oor en konden uitleg geven over de veranderingen. Zo serveerde Unicatering bij de warme maaltijd dubbele porties. Wij hebben aangegeven dat de porties nu te klein zijn. Waarschijnlijk worden ze weer groter en dan wat duurder. Unicatering had geen winstoogmerk, Albron wel.” De vraag is of daar het laatste woord over is gezegd, aangezien de U-raad er altijd op heeft aangedrongen dat de prijzen bij een particuliere leverancier niet omhoog gaan.

De bedoeling is dat er iedere zes tot acht weken een overleg komt om de voortgang te bespreken. Stevens: “We houden de vinger aan de pols.” Ook komt er een klantenpanel dat een paar keer per jaar bij elkaar komt. In de U-raad werd de mogelijkheid besproken om directeur Facilitaire Dienst Eric Klekamp en iemand van Albron uitleg te laten geven in de universiteitraadscommissie.

 

Cleo Freriks

Categories:Categorieën:

CommentsReacties

There are currently no comments.Er zijn geen reacties.

Post a Comment

Laat een reactie achter

Door een reactie te plaatsen gaat u akkoord met de verwerking van de ingevulde gegevens door Observant.
Voor meer informatie: Privacyverklaring
By responding, you agree to send the entered data to Observant.
For more info: Privacy statement

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)