Back to list All Articles Archives Search RSS Terug naar lijst Alle artikelen Archieven Zoek RSS

“Mijn roze broek trek ik aan als ik wil opvallen en zeggen: hier ben ik”

“Mijn roze broek trek ik aan als ik wil opvallen en zeggen: hier ben ik”

Photographer:Fotograaf: Loraine Bodewes

Dress to Express

Anouk Moll, 25, bijna afgestudeerd aan het University College Maastricht, mede-eigenaar van softwarebedrijf FemIP en influence- en marketingplatform Binfluence, omschrijft haar stijl als zakelijk, praktisch en no nonsense.

 Uitverkoop

“Ik gooi moeilijk kleding weg, ik bewaar alles. Dit zwarte T-shirt heb ik al zeker vijf jaar. Het past overal bij. Ik heb niets met merken en koop vooral in de uitverkoop en dan bij Zara, H&M en Mango. Ik combineer veel, colbertjes, bloesjes, broeken, jurkjes. Meestal draag ik zwart, wit, grijs en blauw. Whitney Wolfe, de oprichter en CEO van Bumble en mede-oprichter van Tinder is mijn inspiratiebron. Zij staat voor vrouwelijke empowerment en heeft een mooie zakelijke, simpele stijl. Heel elegant, net als Grace Kelly.”

Statement

“Mijn roze broek trek ik aan als ik een statement wil maken. Als ik wil opvallen en zeggen: hier ben ik. Dat was vandaag zo, ik had zakelijke besprekingen voor een Tiny Houses-project waar ik mee bezig ben. Kleine betaalbare woningen voor studenten en starters. Ik zoek een plek daarvoor in Maastricht, maar ook in Venlo.”

Chique

“Dit was ooit de lievelingssjaal van mijn oma. Toen ze verhuisde naar een verzorgingshuis en wij haar spullen moesten opruimen, kwamen we hem tegen. Ik kreeg hem. Een sjaal maakt je outfit sjieker. Thuis draag ik deze kleren niet, dan zie je mij in sporttenue; broek, trui en schoenen van Adidas. We hebben met Binfluence een marketingcampagne voor Adidas gedaan. Nee, ik heb geen korting gekregen, die outfit had ik daarvoor al!”

Oorbellen

“Deze oorbellen zijn hartstikke nep, maar ik draag ze vaak. Dat witte in de oorbel zorgt ervoor dat ik ze overal bij kan dragen. Mijn twee ringen zijn echt. Mijn vader is goudsmid en diamantzetter. Hij heeft een ring gemaakt toen ik zestien werd en een voor mijn achttiende. De stenen kreeg ik bij mijn geboorte van mijn peettante die ook edelsmid is.”

Tas

“Mijn tas heb ik al vijf of zes jaar. Hij ziet er duur uit, maar dat is die niet. Ja, ik val wel op bij het UCM. [Grinnikt] Ik ben ongeveer de enige niet-hippie, bij de School of Business and Economics zou ik niet opvallen. Maar bij het UCM zijn ze heel liberaal. Je mag zijn zoals je bent. Ik ben rete-ambitieus en competitief. Dat zorgt ervoor dat niet iedereen me aardig vindt. Over tien jaar hoop ik mijn eigen bedrijf naar de beurs te brengen. Veel vrouwen zouden zoiets nooit zeggen, maar ik vind dat onzin. Waarom zou je niet zeggen wat je wilt bereiken?”

Categories:Categorieën:
Tags:

CommentsReacties

There are currently no comments.Er zijn geen reacties.

Post a Comment

Laat een reactie achter

Door een reactie te plaatsen gaat u akkoord met de verwerking van de ingevulde gegevens door Observant.
Voor meer informatie: Privacyverklaring
By responding, you agree to send the entered data to Observant.
For more info: Privacy statement

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)