Back to list All Articles Archives Search RSS Terug naar lijst Alle artikelen Archieven Zoek RSS

Mamma’s

Mamma’s

Medewerkerscolumn

Ze ontvangen me alsof ik de eerste ben met het probleem. “Het was zeker schrikken?” Ik knik bevestigend. De accountmanager neemt de tijd en spreekt de vervolgstappen rustig door.
Zij zal me aan de hand nemen en alles voor me regelen. Ik geef me langzaam aan haar over: dit voelt veilig en professioneel.
Ik mag altijd bellen of mailen, ongeacht de vraag of wens. Dat hoort bij de service.
En inderdaad, de ene afspraak na de andere wordt voor me ingepland en ik ontvang ze keurig in zowel e-mails als per brief. Er wordt met me meegedacht en geanticipeerd op mijn mogelijke wensen en keuzes. Ongevraagd worden er deskundigen bijgehaald die mij kunnen helpen.
Er is vrij parkeren, gratis koffie en thee en de sfeer is aangenaam. Het personeel is vriendelijk en attent, hoe druk het ook moge zijn.
Ik spreek verschillende professionals die dagelijks hetzelfde verhaal moeten vertellen aan een oneindige variëteit aan klanten, maar de aandacht blijft gefixeerd op die ene klant die tegenover hen zit. Dat doe ik ze niet na.
Vervolgens kom ik in het dagdagelijkse, routineuze circuit terecht. Ook daar ontmoet ik empathie en vriendelijkheid van mensen die elke 10 minuten een andere klant voor zich hebben.
Als het voorbij is, heb ik nog een afsluitend gesprek met een van de professionals. Voor toekomstige vragen verwijst ze me naar de accountmanager, maar ik mag altijd een gesprek met haar aanvragen. Ze wil me absoluut niet het gevoel geven dat ik niet meer bij haar terecht kan, maar om het de klanten gemakkelijker te maken is de accountmanager de eerste contactpersoon.
Het zijn overigens allemaal vrouwen die ik er aantref. Dat is geen toeval: men kiest ervoor alleen vrouwen aan te stellen omdat zij de klant het beste aanvoelen.
En dan word ik langzaam los- maar niet alleen gelaten. Ze zullen er altijd voor me zijn, de dames van de Mammapoli van het AZM. Menig bedrijf kan een puntje zuigen aan de zorg en de aandacht die daar aan de ‘klanten’ geboden wordt. Als de aanleiding niet zo’n onaangename was, zou ik elke vrouw dit gunnen.

Ellen Krijnen, Manager Maastricht Summer School / Manager Graduate School of Business and Economics

Categories:Categorieën:
Tags:

CommentsReacties

There are currently no comments.Er zijn geen reacties.

Post a Comment

Laat een reactie achter

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Enter the code shown above: