Back to list All Articles Archives Search RSS Terug naar lijst Alle artikelen Archieven Zoek RSS

RUG leidt ranglijst van domste universitaire reclameleuzen

NEDERLAND.  Born leaders reach for infinity. Met die slogan gaat de Rijksuniversiteit Groningen voorlopig aan kop in de ‘Domheidsranking 2016’. Het kritische Platform H.NU stelt er de geldverslindende concurrentie tussen universiteiten mee aan de kaak.

Universiteiten besteden veel te veel geld aan marketing, vindt het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten. Het hekelt “de dure maar vaak onzinnige reclameleuzen waarmee universiteiten zichzelf op de borst kloppen”.

Iedereen kan via internet meestemmen op de domste leus. Uit de tussenstand blijkt dat de leus van de Rijksuniversiteit Groningen op de meeste weerstand stuit. Op grote afstand volgen de Universiteit Leiden (Excelleren in vrijheid) en de Universiteit van Amsterdam (We are U). De Universiteit Maastricht staat met Leading in Learning samen met de Universiteit Twente (High Tech, Human Touch) op de zevende plaats.

Op 1 februari wordt de ‘winnaar’ bekendgemaakt.

HOP, Hein Cuppen

Categories:Categorieën:

CommentsReacties

There are currently no comments.Er zijn geen reacties.

Post a Comment

Laat een reactie achter

Door een reactie te plaatsen gaat u akkoord met de verwerking van de ingevulde gegevens door Observant.
Voor meer informatie: Privacyverklaring
By responding, you agree to send the entered data to Observant.
For more info: Privacy statement

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)