MECC beloont beste idee met €1000

Eerste Jules Challenge

12-04-2016

MAASTRICHT. Hoe maak je het MECC aantrekkelijker voor jongeren? Met een MECCSpace, een community rondom startups, denken Alit Sudarsana en Stefani Christianti, alumnus en student aan de Universiteit Maastricht. En met dat concept wonnen zij maandagavond €1000 tijdens de eerste Jules Challenge.
Het duo reageerde, net als meer dan honderd andere studenten van de Universiteit Maastricht en Hogeschool Zuyd, op de oproep van studentenservicebedrijf Jules om een businessplan te bedenken voor het congrescentrum. Omdat er de komende jaren ruim 27 miljoen euro in de locatie wordt gepompt – deze moet aantrekkelijker – wilde het MECC weten wat voor evenementen er dan georganiseerd moeten worden voor jongeren. De vijf beste inzendingen mochten maandag 11 april hun idee presenteren aan de MECC-directie.
Sudarsana en Christianti willen met hun ‘MECCSpace’ jonge ondernemers aantrekken. Denk aan werkruimtes, maar ook trainingen en seminars. Tweede werd Philipp Sostmann, ook van de Universiteit Maastricht, met een gecombineerd plan: een locatie waar lezingen, afstudeerceremonies en festivals kunnen worden gehouden, maar waar ook collectief naar uitzendingen van bijvoorbeeld een WK voetbal kan worden gekeken. Hij ging naar huis met €500. Voor nummer drie was er €150. UM-student Theodore Bertrand-Price stelde een gaming event voor.
Inmiddels is er een tweede Jules Challenge: de Philharmonie Zuidnederland wil ideeën voor haar concertformule Spicy Classics.

www.facebook.com/JulesMaastricht/

MECC beloont beste idee met €1000
challenge
Auteur: Wendy Degens
Categoriëen: Nieuws,
Tags: MECC

Voeg reactie toe

Klik hier voor onze privacyregels

Vanaf januari 2022 plaatst Observant alleen nog reacties van mensen wier naam bekend is bij de redactie.