Er zijn weinig mensen in het pand, zegt gebouwenbeheerder Pieter Gasthuis rond 9.00 uur deze ochtend. De meeste medewerkers werken thuis, maar degenen met afspraken, zoals onder anderen de studentenpsychologen, zijn wel op kantoor. Ze moeten zelf voor water zorgen, al heeft Gasthuis een voorraadje klaarstaan. Wie naar de wc moet, zal een eindje moeten lopen: naar de faculteit rechten of het bestuursgebouw aan de Minderbroedersberg.
Los daarvan zijn de airco’s op de zolder kapot, “het loopt al een tijdje, maar volgende week worden ze gemaakt”, vertelt Gasthuis. “We hebben veel vleugels in dit gebouw, de ene is koeler dan de andere. Ik zag net iemand die normaal op zolder werkt, in een koelere kamer werken. Dat loopt allemaal heel soepel.” En dat terwijl de temperaturen weer hoog oplopen. Gasthuis nuchter: “Overmacht.”
UPDATE: Om 11.30 uur was het lek gedicht en kwam er weer water uit de kranen.